Немає потреби змінювати те,
що бачимо,
а лише наш спосіб бачення цього.
Ентоні де Мелло
Минулих вихідних ми приймали
гостей, тож довелося розшукати спи-мішки. Один з них пригадав мені історію його
придбання. Це був мій перший власний спи-мішок і купляла я його в далекому 1996
р. в Торонто (Канада). Пам’ятаю, що ми робили вибір між двома абсолютно
однаковими в усьому, крім кольору і … ціни. Власне, звернули більше увагу на
останнє: вартість першого була 40 кан. дол., другого – 30. Коли запитали, чому
на один з варіантів тієї ж «моделі» ціна суттєво нижча (-25%!!!), отримали
відповідь: колір «неходовий». Вгадаєте, який ми купили? «Неходовий»)
Варіанти «оправдань», крім
вже озвученого «неходового кольору», я нещодавно зустрічала в ІФ у фармації:
товар в трішки пошкодженій упаковці (що точно не вплинуло на ліки!!!) мені
продавали за значно нижчою ціною. Тому, з огляду на мою теперішню практику, мимоволі
спробувала проаналізувати ситуацію з точки зору бізнесу.
25% різниці в ціні - це суттєво,
одразу звертає на себе увагу, робить з аналогічного товару з незначними відмінностями
реального конкурента.
Такий підхід може бути дуже
ефективним, якщо:
1) буде зроблено акцент на зовнішніх відмінностях, які абсолютно не впливають на якість товару, його «функційність» та ефективність у використанні, тобто, споживач використає його за призначенням без жодних ризиків, але додатково ще й зекономить (не завжди «неходовий колір» буде відповідним аргументом, як в прикладі вище, адже є товари для яких колір – надзвичайно суттєвий!);
2) підхід буде використовуватися виключно до нових товарів/послуг, щоб в клієнтів не було змоги порівнювати із «вчора», або до всіх аналогічних (як у випадку з медикаментами);
3) ви НЕ будете робити знижки, а сформуєте на такий «неходовий» товар оптимально відповідну (а не «максимально можливу») для вас ціну, а на «кращий» - піднімете її на 10-25-??% (різниця має бути відчутною та оправданою, в т. ч. з урахуванням ситуації на ринку); такий підхід цілком можливий, якщо взяти до уваги, як «творяться» націнки в українському бізнесі, і він цілком виправдає себе, оскільки має суттєво збільшити прибутковість за рахунок в першу чергу «обороту», а не ціни;
4) і в наших умовах - найважливіше!!! НЕ потрібно "тотального застосування" та копіювання в "сусідів", це просто "вб'є" ініціативу, як наші ресторатори вже зробили це з "підвішеною кавою" в ІФ; унікальність та помірність тут важливіші за все решту.
Звісно, не спробуєте – не
довідаєтеся, чи «спрацює». В будь-якому випадку, в нашому світі, що постійно
змінюється, ми ризикуємо завжди, і даний підхід зовсім не посилює такого
ризику, швидше навпаки. Тому – раджу спробувати!
П. С. Щодо питання: «що буде
з іншим, «ходовим» товаром»? Думаю, він буде продаватися зовсім не гірше за
«неходовий», адже ви 1) створите в свідомості клієнта «конкурентну дію» (тут
варто перечитати мій попередній допис з тематики) та 2)
серед нас чимало небажаючих відчувати себе «аутсайдерами», тому «кращий» товар
також буде мати свого покупця.
Немає коментарів:
Дописати коментар