неділю, 18 листопада 2012 р.

Проекти, конкурси як громадські ініціативи – навіщо це мені і моєму бізнесу?




Досягнення потрібні людині.
Вони висувають перед нею певні вимоги і відкривають її здібності.
Ансельм Ґрюн

Минулого тижня наша Програма розвитку бізнесу отримала нагороду в одній з номінацій всеукраїнського конкурсу «Підприємницький талант України 2012». До участі в конкурсі зареєструвалося тільки 105 (!) компаній, з них лишень 68 вийшли у півфінал. Щодо Західної України статистика ще більш сумна: 7 компаній учасниць, з них тільки 4 – в півфіналі. Чи варто дивуватися, що ми були єдиними фіналістами «із Заходу»? Що заважало зголоситися до участі іншим десяткам (якщо не сотням) тисяч?

Напрошується відповідь «2 в 1»: непоінформованість + недовіра/лінь/… (тут також багато хто в силі доповнити самостійно). Я б все ж акцентувала увагу на ЛІНІ. Вона завадила вже зареєстрованим учасницям набрати обов’язкових 50 «лайків» в соцмережах для виходу у півфінал. Вона змушує нас невірити в можливості, які важко прогнозувати, коли «варто спробувати» переважує «та ну його, тратити час…»

Щодо «непоінформованості», то долати її складно, але ж не неможливо. Звісно, пошук через Google інколи розчаровує, - задавши в пошук «конкурси, бізнес, Україна», крім згадуваного вище конкурсу, ми отримали ще два посилання, одне з яких вивело нас на теоретичні розмірковування, інше – на конкурс, термін якого минув. Найкраще, коли ми маємо доступ до «цільових», прямих ресурсів. Особисто я для пошуку корисних подій та проектів користуюся Інтернет-порталами Ресурсного Центру Гурт, www.gurt.org.ua, та Громадського Простору, www.civicua.org. Хоч окремі новини на них можуть повторюватися, однак вони мають різні структури, підходи до подачі інформації, а тому шансів втратити/пропустити важливу новину при «паралельному» перегляді є досить мало. Зрештою, ви можете вибрати той з них, який буде вам зручніший.


Зверніть увагу: ресурси, на яких я акцентую увагу, належать до т. зв. «громадської сфери». Що там робити бізнесу? Та те, що й іншим організаціям: читати, вибирати дотичну інформацію, «оцінювати» з точки зору можливої актуальності – і діяти! Час до часу виникають проекти, які дають змогу отримати корисні знання з тематик, актуальних для керівників та/або бізнесу, подати котрусь із своїх ідей на отримання додаткового фінансування, налагодити партнерство тощо. Власне, приналежність до громадського сектору додає впевненості щодо їхньої відповідності (зазвичай, на вас не намагаються «заробити») та мінімізує ризики.

Коли має місце питання «навіщо це мені/моєму бізнесу?», варто змістити думання в іншу площину: «а що я втрачу/здобуду, коли спробую?» Кожна суспільна подія є немовби «майданчиком», де зустрічаються з тими, кого не очікували побачити, і знаходять те, чого не шукали. «Роблячи бізнес» ми ризикуємо незрівнянно більше, а в результаті участі в схожих «авантюрах» кожен отримує щось «своє», що складно порівнювати чи оцінювати зі сторони. Якщо тематика події відповідає тому, з чим маєте до справи професійно, а сама участь не потребує надмірних «прямих» витрат, – варто спробувати.

Попри всі мої кваліфікації, дипломи та досягнення, під час конференції в підсумку конкурсу я отримала (крім нагороди та додаткової позитивної мотивації до життя і праці):
-          нові цікаві контакти (з них один, неймовірно вартісний, на зворотній дорозі до ІФ);
-          нові ідеї, які плануємо використати для нових проектів;
-          можливість «протестувати» сервіс готелю RAMADA, вкл. з кухнею, що хто знає коли може стати в нагоді.
Багато це чи мало? Вартувало це бл. 1 дня сумарно на реєстрацію та збір «лайків» + 1 дня на участь у фінальній церемонії? Навіть якщо спробувати прокалькулювати «монетарно», то варто! Єдина зустріч в поїзді за маршрутом «Київ – Івано-Франківськ» заощадить мені в перспективі незрівнянно більше.

Скажете, - випадок? Все наше життя «випадок» в певному сенсі цього слова. Питання в іншому: якщо ми не намагаємося скеровувати його в певному напрямку, це роблять за нас інші. Ресурси у вигляді подій, ініційованих іншими, будуть корисними вам та вашому бізнесу, якщо ви не полінуєтеся 1) щонайменше раз в тиждень «моніторити» новини та 2) підготувати і надіслати заявку, проект, тендерну пропозицію тощо. До другого кроку «доживають», зазвичай, одиниці, тому «шансів на успіх» у вас більш ніж достатньо!

Остання новина, на яку натрапила буквально сьогодні, є в контексті теми: анонс Національного конкурсу «Благодійна Україна» за http://www.civicua.org/grants/view.html?q=1900721. Якщо ви чи ваш бізнес робите чи робили впродовж 2012 р. добрі справи для інших – варто спробувати! Як кажуть, «грошей воно не просить» (окрім трохи часу та сміливості), але може стати «в пригоді».

Немає коментарів:

Дописати коментар